'Easter' - Reisverslag uit Stoke-on-Trent, Verenigd Koninkrijk van Melissa Bouwhuis - WaarBenJij.nu 'Easter' - Reisverslag uit Stoke-on-Trent, Verenigd Koninkrijk van Melissa Bouwhuis - WaarBenJij.nu

'Easter'

Door: Melissa Bouwhuis

Blijf op de hoogte en volg Melissa

03 April 2018 | Verenigd Koninkrijk, Stoke-on-Trent

Ik heb nu twee weken vakantie dus maak ik even tijd om te vertellen wat ik allemaal gedaan heb de afgelopen week.

Op maandag werd ik wakker met migraine. Ik besloot in bed te blijven liggen en even een dagje rust te pakken. De hele dag door viel ik steeds in slaap. Was dus wel even nodig..:)

Dinsdag en woensdag waren normale dagen. Op stage merkte ik dat veel kinderen moe waren. Iedereen keek uit naar de 'easterholiday'. Donderdag stond in het teken van pasen. Met 512 kinderen en alle leerkrachten en medewerkers zijn wij lopend in een lange rij naar de kerk gewandeld. Wat een BELEVENIS!. Een politieman die gewoon helpt om over te steken. Niet elke automobilist was hier blij mee..
In de kerk hadden we een kleine paasvierig We zongen liedjes en het paasverhaal werd verteld. Naar mijn idee moet er best veel geregeld worden terwijl de viering maar een uurtje duurde.

'S middags was er een assembly. Hierin werd het kwartaal tussen januari en maart afgesloten. Kinderen die elke dag aanwezig zijn geweest kregen een certificaat. Ze stimuleren de kinderen om elke dag naar school te gaan. Hier tegenover staat dan een beloning. De kinderen konden ook allemaal een doos voor pasen maken. De mooiste dozen werden beloond met heel veel chocolade. Niet normaal hoeveel chocolade ik heb gezien.. Ook werden alle verjaardagen van de week gevierd. Dit keer mocht ik ook mee over de groene loper en werd er voor ons gezongen. Na de assembly was de dag alweer voorbij. Lekker twee weken vakantie!!

Na schooltijd ben ik meteen vertrokken naar Manchester om Mark en mijn ouders op te halen. Zenuwachtig stond ik op ze te wachten. Na een tijdje kwamen er gelukkig drie blije gezichten door de deur. Eindelijk waren ze er! Als eerste zijn we met de taxi naar ons hotel gegaan. De kamers waren netjes, alleen de bedden zijn voor Nederlandse begrippen iets aan de kleine kant. Omdat iedereen trek had, zijn we met de bus vertrokken naar het centrum om een hapje te eten. We vonden een leuke bar. Enige minpuntje: de muziek stond wel erg hard he, Mam!? De avond sloten we af in een pub en dronken we een paar Engelse biertjes.

Vrijdag zijn we lopend naar het centrum gegaan en hebben we met een sightseeing bus heel Manchester gezien. Het weer was prima, dus besloten we om boven te zitten. De stoeltjes stonden zo dicht op elkaar dat onze knieën op een gegeven moment pijn deden.. Na een rondje te hebben gemaakt met de bus zijn we naar het football museum geweest. Daar binnen gekeken te hebben, bezochten we een pub en dronken we uiteraard weer een biertje :). 'S avonds chinees gegeten en naar de pub geweest. We hebben zelfs nog even gepoold (voor mij was het een uitdaging om de bal niet telkens twee keer te raken).

Zaterdag was een speciale dag. Mijn verjaardag. Hoe leuk is het dan dat er mensen zijn die dat met je vieren. Goed verwend met kaartjes en cadeaus. Na het onbijt zijn we met de trein richting Birmingham gegaan. Eenmaal op de airport hadden we een aantal stressmomentjes. We konden de autoverhuurder niet vinden.. (Bleek achteraf, niet op de airport te zitten.. oeps..) Veel tijd kwijt geraakt, maar uiteindelijk toch bij het stadion van Brimingham City aangekomen. Hier de wedstrijd van Maikel bekeken. Wat een sfeer in het stadion. De Engelse mensen zijn super fanatiek. Zodra er iets is waar ze het niet mee eens zijn, dan hoor je dat meteen. In de rust, gingen Mark en ik drinken halen. 15 minuten in de rij gestaan. Hadden we eenmaal drinken, was het niet toegestaan om Bier op de tribune te drinken.. Dus snel opgedronken en toen weer de tribune op. Na de wedstrijd met Maikel gesproken en natuurlijk een foto gemaakt.

Na de voetbalwedstrijd reden we met de auto richting het Peak District. Een nationaal park. Net voor onze slaapplek kwamen we een pub tegen. We hadden nog niks gegetgen en besloten hier wat te eten. 'Fish and chips'. Super lekker!! Na de pub was het nog 2 minuten tot aan onze verblijfplaats. Een cottage op een kleine boerderij. Het huisje was super mooi ingericht.

Zondag zijn we opzoek gegaan naar een typisch Engels ontbijt. In een winkeltje vroeg ik de man (met een grote snor) waar we dat konden vinden. Hij zei dat hij dat wel kon maken voor ons en we mochten plaastnemen in een ruimte waar je kan lunchen. Het ontbijt werd in twee rondes geserveerd. Eerst geroosterd brood met jam en daarna de witte bonen, de worstjes en de eieren. Het smaakte HEERLIJK! (alleen ik ben geen fan van witte bonen, hahaah)

Na ons ontbijt reden we verder naar het plekje Dovedale. Dit is een plaats in het park waar je mooi kan wandelen. Omdat het paaszondag was, was het super druk. Er onstond een file aan auto's. Na een half uur eindelijk een plekje gevonden in het dorpje Ilam. In een hostel wat gedronken en daarna besloten om een route van 4 uur te lopen. De mensen waren wel vriendelijk om van te voren te zeggen dat de paden erg modderig konden zijn (Hierbij keken ze naar onze schoenen.... alleen mama had haar wandelschoenen aan). We besloten toch om te beginnen aan de route. De natuur was prachtig. De tocht bestond uit veel klimme en dalen. Onderweg zagen we de geboorte van drie lammetjes! De route kwam langs de rivier de Dove. Het was hier onwijs druk. Voor kinderen was er namelijk een eendenrace. We vervolgden onze route en kwamen bij de 'Stepping stones' aan. Dit zijn stenen die in het water liggen en waar je overheen kan lopen om de rivier over te steken. Omdat het water heel hoog stond, bleven onze voeten niet helemaal droog.. Uiteindelijk hebben we nog een grot beklommen en besloten we om terug te gaan omdat het al half 4 was. Nog wat gegeten en 's avonds optijd naar bed.

Maandagochtend werd ik door mijn ouders geroepen. 'Mel, kijk uit het raam!'. Ik opende het gordijn en wist niet wat ik zag. Een dik pak sneeuw.... De wegen zijn hier behoorlijk slecht en er wordt gewoon niet gestrooid. Gelukkig zijn we zonder een boom te raken in Manchester aangekomen. De auto ingeleverd en naar de airport gegaan. Een laatste keer koffie drinken. Het weekend is alweer voorbij. Helaas, maar wat heb ik genoten. Dankjulliewel voor de gezelligheid!! Ik vond het fijn om mijn ouders en Mark wat van Engeland te kunnen laten zien. Afscheid nemen is niks voor mij, maar ik weet dat ik Mark over een paar weken weer zie. Hij heeft namelijk een vliegticket gekocht om nog een weekendje langs te komen. En mijn ouders zie ik over een paar weken weer wanneer ik weer terug ben in Nederland!!

'S avonds verbleven we niet bij Lucy thuis, maar bij haar ouders. Dit omdat het pleegkindje van Lucy er is en wij niet thuis kunnen slapen. Ik heb er heerlijk geslapen. Dit komt vast omdat ik moe was. Nu ben ik eindelijk thuis en is het tijd om wat wasjes te doen, mijn kamer op te ruimen en lekker te gaan genieten van mijn vakantie. Morgen gaan Marieke en ik naar een attractiepark. En volgende week gaan we al naar Dublin toe!

Dikke kus!





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Stoke-on-Trent

Melissa

Actief sinds 21 Feb. 2018
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 7126

Voorgaande reizen:

15 Februari 2018 - 20 Mei 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: