Vakantie - Reisverslag uit Stoke-on-Trent, Verenigd Koninkrijk van Melissa Bouwhuis - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Stoke-on-Trent, Verenigd Koninkrijk van Melissa Bouwhuis - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Melissa Bouwhuis

Blijf op de hoogte en volg Melissa

15 April 2018 | Verenigd Koninkrijk, Stoke-on-Trent

De vakantie is helaas voorbij. Morgen weer naar stage. Wat heb ik, samen met Marieke, veel gedaan. Donderdag 12 April zijn wij met z’n tweeën naar Alton Towers geweest. Een groot pretpark waar veel achtbanen zijn en attracties voor kleine kinderen. Er zijn niet veel tussenattracties zoals wij dat in Nederland kennen. Het weer was perfect. Ik denk dat het de mooiste dag is geweest qua weer sinds wij hier zijn. Dit zag je ook aan de bezoekers. Lange rijen voor de attracties. Ik denk dat wij maar 5 attracties hebben gezien. Puur omdat we voor elke attractie een uur in de rij moesten staan(stel gekken). Gelukkig wel een hoop lol gehad.

Vrijdag kwamen Marieke haar ouders naar Engeland toe. Samen met Lucy ben ik naar Crewe gereden om met z’n allen te lunchen. Lucy had een leuk restaurantje uitgezocht en daar hebben we heerlijk gegeten. Bedankt voor de gezelligheid!! Afscheid genomen van Marieke en haar ouders en weer teruggegaan naar huis. Die avond een film gekeken. Zaterdag ben ik gaan sporten en ergens mijn bankpas kwijtgeraakt… Niet erg handig. Geblokkeerd en meteen een nieuwe pas aangevraagd. Vanaf zaterdag was ik alleen thuis. Lucy had een bruiloft en bleef een nachtje daar slapen omdat de locatie op een paar uurtjes rijden was. Heerlijk een weekend voor mezelf gehad. Wat kunnen doen voor school, maar ook even heerlijk genoten van het kijken naar een serie. Even lekker niks..

Maandag kwam Marieke weer thuis en kon het inpakken voor Dublin beginnen. We hadden van tevoren een koffer bijgeboekt omdat onze backpack te groot is om als handbagage mee te nemen. Laat dit je nou net het gevoel geven dat je alles mee kan nemen. 5 dagen en 4 nachten Dublin en Marieke en ik krijgen het nog voor elkaar om meer dan 20 kilo mee te nemen. Toch maar wat spullen eruit gehaald.. hahahah!

Dinsdag werden we opgehaald door de taxi en waren we net op tijd voor de trein richting Manchester. Koffer ingecheckt en door de douane. In het vliegtuig zat ik naast een man die vliegen eng vindt. Dit was te merken bij het opstijgen en het landen. Aan de andere kant van mij zat een vrouw die behoorlijk wat botox heeft gebruikt.. Vergelijken met de man die naast Marieke zat, heb ik het dan nog aardig getroffen..

In Dublin pakten we de bus richting de stad om naar onze airbnb te gaan. We sliepen bij een man die uit Roemenië komt, maar die veel van de wereld gezien heeft. Toch kwam hij wat zenuwachtig over. Bij de vraag of hij nog dingen wist om te doen, antwoorde hij dat hij niet onder druk kon antwoorden…(ja.., dachten wij..) De kamer was verder prima. De badkamer en keuken waren niet helemaal schoon. Gelukkig kan je ook buiten de deur eten, dus hebben we niet veel gebruik gemaakt van de keuken. De eerste avond zijn Marieke en ik naar een sushi restaurant geweest. Mijn eerste keer! En wat was het lekker! Dankjewel dat je mij hebt meegenomen Marieke! De avond afgesloten in een pub bij de temple bar.

Woensdags zijn we met een hop on hop off bus door Dublin gereden. Het weer was iets wat koud, maar wel alles kunnen zien. De zitplekken waren ook beter dan van de bus in Manchester. Aan het einde van de middag hadden we alles gezien, en zijn we gaan winkelen. Veel winkels gezien, maar niks gekocht. ’s Avonds hebben we niet veel gedaan. We hebben een filmpje gekeken en zijn op tijd gaan slapen.

Donderdag stond er een dag naar de Wicklow mountains op het programma. Met de bus en een gids gingen we richting de bergen. Onderweg stopten we bij de kust om wat foto’s te kunnen maken. Het weer was een beetje mistig, maar de plek was prachtig. Er waren zelfs mensen aan het zwemmen. (Brr.. koud). Onze tweede stop was bij het plekje Avoca. Hier hadden we de gelegenheid om even een kopje thee te drinken. De bus ging verder naar een landhuis waar we even binnen mochten kijken. Het hoogtepunt van de reis was het middagprogramma. Als eerste kwamen we langs het Guinness meer. Een zwart meer met witte stranden, wat lijkt op het Guinnessbier! Een adembenemende plek. De reis ging verder naar Glendalough. Dit plekje staat bekend om de twee meren die grenzen aan elkaar. De gids kon ons veel vertellen over het gebied. We kregen de tijd om te voet het andere meer te bezoeken. Prachtig. Veel foto’s gemaakt. De andere meiden uit Nederland hebben dat ook, hé Marieke! Zij waren meer bezig met het maken van de foto’s dan met de natuur. ’s Ochtends voor dat de bus er als was, hadden ze al een hele fotoshoot gehad. Na de wandeling, reden we weer in de bus terug naar Dublin. Hier wat gegeten en toen een echte Ierse pub opgezocht. Muzikanten die daar gratis komen en met elkaar muziek maken. Mooi om te zien dat het hier puur gaat om het vermaak en niet om het geld!

Vrijdag moesten we de airbnb verlaten. Iets wat wij niet heel erg vonden. Wij keken uit naar ons hotel voor de laatste avond. Met de koffer gingen wij op zoek naar een plek waar we konden ontbijten en lunchen. We hadden namelijk uitgeslapen. Na de lunch zijn we met de bus richting het hotel gegaan. Het hotel was iets buiten de stad, maar onze kamer was prima! We hadden een kamer met 3 bedden en de douche was schoon, 2 gelukkige meiden!! Snel klaargemaakt omdat we om 16:30 uur een tour hadden geboekt in het Guinness museum. Net iets te laat, maar gelukkig konden we zo doorlopen, kon de tour door het museum beginnen. 7 verdiepingen hoog, werden wij meegenomen in het ontstaan van het Guinness bier. Super interessant. Het hoogtepunt was het tappen van ons eigen Guinness biertje. We kregen zelfs een certificaat. Het tappen van dit bier gaat namelijk anders dan de andere bieren. Het biertje konden wij opdrinken op de zevende verdieping waar je heel Dublin kon zien. Behoorlijk druk was het hier, maar het uitzicht was het zeker waard. Ons biertje opgedronken en daarna opzoek gegaan naar een restaurant om wat te eten. Hierna zouden we gaan stappen. Onderweg kwamen we een pub tegen waar een Nederlandse band speelde. Natuurlijk moesten wij hier even kijken! Hierna zijn we naar club M gegaan. Een grote disco met 1 verdieping. Toen wij binnen kwamen waren er hooguit 12 mensen. Later werd het gelukkig druk. Hier een paar mannen ontmoet die een vrijgezellenfeest hadden. Ze vonden het helemaal leuk dat wij uit Nederland kwamen en natuurlijk moesten wij hen wat Nederlandse woorden leren. Zo gezegd zo gedaan, maar dan kom je er de hele avond niet meer vanaf. Uiteindelijk gevlucht naar de dansvloer, maar zelfs daar kwamen ze met ons dansen. Al met al een leuke avond. Ik denk dat we rond 4 uur in bed lagen.

We moesten uitchecken voor 12 uur. Gelukkig, maar toch waren we beide niet helemaal fris die ochtend. Weinig slaap en wat drankjes hebben hiervoor gezorgd. Met een duf hoofd richting de trein om naar het vliegveld te gaan. We hadden geen zin meer om de stad in te gaan met onze koffer en kozen ervoor om dan maar 5 uur op de luchthaven te wachten…. (Later bleek dat de zon scheen en dat we beter in de stad hadden kunnen blijven..). We hebben ons uiteraard wel vermaakt met Netflix en een kaartspelletje. Om 20:50 het vliegtuig in terug naar huis. Engeland voelt als Thuis, maar toch is Nederland thuis thuis. Een vlucht van ongeveer een half uur. Hier gewacht op onze taxi. Bleek een superaardige man te zijn, die ook veel van reizen houdt. Ik denk dat het geen moment stil is geweest, hahah! Thuis een wasje gedraaid en toen naar bed.. Dublin ik heb genoten van je!!

Vandaag een dagje niks. Bijkomen, wasjes draaien en dingen voorbereiden voor stage. Morgen is de vakantie echt voorbij en begint stage weer. Ik kijk er weer naar uit om de kinderen te zien en nieuwe dingen te leren. In Dublin was er ineens het besef dat ik hier nog 5 weken zit. De tijd vliegt. Als ik alleen al denk aan het afscheid, krijg ik al een naar gevoel in mijn buik. Dus er nog maar niet teveel mee bezig zijn! Genieten van de komende 5 weken om daarna met een rugzak vol terug te keren naar huis!!

Ons volgende uitstapje staat alweer gepland. Volgende week gaan we een weekend naar Derby om Yaire en Amber te bezoeken. Twee studenten van onze school die daar studeren. Iets om naar uit te kijken. Verder wil het deze week mooi weer worden, hoef ik niet meer zo jaloers te zijn op alle berichtjes die ik uit Nederland krijg over het weer!

Liefs uit Engeland