Nog 3 weken! - Reisverslag uit Stoke-on-Trent, Verenigd Koninkrijk van Melissa Bouwhuis - WaarBenJij.nu Nog 3 weken! - Reisverslag uit Stoke-on-Trent, Verenigd Koninkrijk van Melissa Bouwhuis - WaarBenJij.nu

Nog 3 weken!

Door: Melissa Bouwhuis

Blijf op de hoogte en volg Melissa

02 Mei 2018 | Verenigd Koninkrijk, Stoke-on-Trent

De week is weer voorbij gevlogen en wat is er weer veel gebeurd! Dinsdag ben ik samen met Marieke haar klas naar het Potteries museum in Hanley geweest. Het museum gaat over de geschiedenis van de Angelsaksen. De eerste workshop was het luisteren naar een verhaal. In het begin was het erg interessant, maar naar een uur praten en niks interactiefs gedaan te hebben, werd het erg eentonig. De kinderen werden ongeduldig en iedereen moest naar de wc. Uiteindelijk hebben we 2 uur lang naar een verhaal geluisterd en verder niks gedaan. Dat we niks gedaan hadden, was te merken tijdens lunchtijd. Wat waren de kinderen druk! Woow! (Ergens ook wel te begrijpen als je 2 uur lang alleen maar moet luisteren). Na lunchtijd werd het interactief en hebben de kinderen hun eigen masker gemaakt. Door het knutselen waren mijn handen vies en besloten wij(alle leerkrachten) onze handen schoon te maken met de alcoholgel van Marieke. Niks aan de hand.. tot ik er op school achter kom dat mijn ring niet meer om mijn vinger zit.. Paniek!! Na mijn bankpas verloren te zijn geweest, nu ook mijn ring… OEPS.. Ik heb meteen het museum gebeld en gevraagd of zij wilde kijken naar mijn ring. Gelukkig belden ze de volgende dag op dat mijn ring gevonden was! (Wat een geluk heb ik!). Op woensdag na schooltijd naar het museum om mijn ring op te halen. Iets te laat vertrokken, file onderweg, en je raadt het vast al.. 2 hele minuten te laat. Er was nog een vrouw aanwezig. Ik stond als een idioot te zwaaien en te kloppen op de ramen, maar de vrouw was erg duidelijk. We zijn gesloten mevrouw.. Gelukkig waren we donderdag optijd vertrokken en had ik mijn ring weer terug!

Deze week hebben Marieke en ik ook de student sightseeing tour gedaan. Wat is het interessant om in de andere klassen te kijken. Woensdag mochten we kijken bij year5. Een van de betere klassen van de school is ons verteld. En ja, ook ik kan zeggen dat dit zo is. Een klas met goed gedrag, zelfstandigheid, maar vooral heel leergierig. Het verschil met mijn klas is erg groot. Woensdagmiddag hebben we gekeken bij een science les van year2. Wat een verschil met de ochtend! Alleen het kijken was al vermoeiend. Veel kinderen met gedragsproblemen. De leerkracht was meer bezig met het corrigeren van de kinderen dan met lesgeven. Ook bijzonder om te zien dat een experiment meer van de leerkracht is dan van de kinderen. Door alle gedragsproblemen kiezen de leerkrachten ervoor om dingen zelf te doen. Aan de ene kant begrijp ik deze keuze, maar aan de andere kant leren kinderen zoveel meer door het zelf te doen. Laat ze ervaren en experimenteren.

Donderdag hebben we gekeken in year1. In Nederland zijn dit nog kleuters, maar hier niet. De kinderen zitten al aan tafels en leren al lezen en schrijven. Interessant om te zien hoe goed sommige kinderen al kunnen schrijven, knippen en plakken en lezen. Interessant was ook het zien van een phonics les. Het leren van woorden door middel van het hakken en plakken. Ze gebruiken dezelfde manier als in Nederland alleen sommige handelingen zijn anders. Ook hebben Marieke en ik nog even kort mee mogen kijken bij een wiskunde les. Hier kunnen de kinderen(6 jaar) gewoon al tot 100 tellen!! Super knap!! Na de pauze heb ik nog een dramales gegeven. Een hele uitdaging, maar uiteindelijk mooie resultaten gezien.

Vrijdagochtend was de fotograaf in school om alle klassen op de foto te zetten. Waar in Nederland de hele klas tegelijk op de foto gaat, gaan de kinderen hier in delen op de foto. Alle delen worden daarna samengevoegd tot één klassenfoto. Ik was totaal niet voorbereid. Ik dacht dat ik als stagiaire niet op de foto zou mogen, nou dus wel..! Daar zat ik dan met 6 kinderen om mij heen naar het vogeltje te lachen!(hopelijk is het een mooie foto geworden..

Na de foto kwam Billy naar mij toe. ‘Miss, now you don’t have to miss us’. Daar smolt ik wel even van. Lief hoe de kinderen zoveel om je geven en blij zijn dat je er bent! Dat wordt nog zwaar over 3 weken..

Vrijdagmiddag heb ik een filosofieles gegeven. Waar ik vorige week nog mijn twijfels had of ze dit wel aan zouden kunnen, hebben ze mij meer dan verbaasd! Wat een mooie antwoorden gaven de kinderen mij. De les ging over of het mogelijk is om niks te doen. Mooie antwoorden maar ook mooie voorbeelden kwamen voorbij! Uiteindelijk was merendeel van de klas ervan overtuigd dat het niet mogelijk is om niks te doen. Je ademt, je hart klopt, je ogen knipperen etc..
Zaterdag tegen de middag zijn Marieke en ik vertrokken naar Londen. In de trein zaten we te praten over wat we graag in Londen zouden willen doen. Een theater bezoeken en dan het liefst een musical zien. In Londen aangekomen zijn we op zoek gegaan naar de verschillende theaters. De prijzen voor een musical waren vrij hoog. We moesten naar TKTS hokje gaan om daar last-minute kaarten te kopen met korting. En daar gingen we. Op naar het Piccadilly plein om kaarten voor een musical te scoren. Bij het hokje aangekomen zagen we dat er nog kaartjes waren voor de musical Wicked. Zonder na te denken stonden we in de rij in de hoop dat we kaartjes konden kopen. En ja, de vrouw in het hokje had nog een aantal kaarten voor ons. De vrouw heeft nog nooit zulke blije meiden gezien! HAHAHA. We hadden nu kaartjes voor weinig geld, maar ook nog eens op een goede plek! Onze avond kon nu al niet meer stuk.

Het theater was groot en stroomde snel vol. De show begon en wat was het gaaf! Het decor, de hoofdrolspelers maar ook de dansers, iedereen was zo goed!! Na de show zijn we richting het hotel gegaan. We waren allebei moe en wilde fit zijn voor de zondag. Dagje sightseeing in de stad.

Zondag rond half 10 ontbijt gegeten. Als eerste zijn we naar het Britisch museum geweest. Een groot museum, en wat was het druk! Na het museum zijn we richting Buckingham palace gegaan. Nog drukker dan bij het museum, hahaha. Super veel mensen die allemaal even bij het koningshuis willen kijken. Rond 12 uur was de wisseling van de wacht en dit was ook te merken aan alle politie die er stond. Na het koningshuis zijn we gaan lunchen en na onze lunch zijn we richting de Londen Eye en Londen Bridge gegaan. Hierna even rond te hebben gelopen was het tijd om weer terug naar huis te gaan.

Vandaag nog 3 weken. Om precies te zijn nog 13 dagen naar stage. Donderdag komt Mark voor de tweede keer. JOEPIE! Vrijdag ben ik een dag vrij zodat we een lang weekend samen hebben. Maandag is het bankholiday in Engeland. Dit betekent dat de banken dicht zijn en dus ook de school. Genoeg om naar uit te kijken en nog niet bezig te zijn met mijn afscheid!

Liefss vanuit Engeland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Stoke-on-Trent

Melissa

Actief sinds 21 Feb. 2018
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 7123

Voorgaande reizen:

15 Februari 2018 - 20 Mei 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: