Druk druk druk - Reisverslag uit Stoke-on-Trent, Verenigd Koninkrijk van Melissa Bouwhuis - WaarBenJij.nu Druk druk druk - Reisverslag uit Stoke-on-Trent, Verenigd Koninkrijk van Melissa Bouwhuis - WaarBenJij.nu

Druk druk druk

Door: Melissa Bouwhuis

Blijf op de hoogte en volg Melissa

14 Maart 2018 | Verenigd Koninkrijk, Stoke-on-Trent

Hallo allemaal,

Door de drukte vergeet ik gewoon te schrijven. Ik maak lange dagen. Mijn wekker gaat elke ochtend om 06:45 uur en 's avonds rond 18:00 zijn we weer terug. Lange, intensieve dagen, maar super leuk en leerzaam.

Vorige week was het vooral veel oriënteren binnen de school. De leerkrachten zijn super aardig en heel behulpzaam. Ze willen ons overal mee helpen. We zijn gevraagd of we mee willen zingen in het koor. Zaterdag 24 maart is er namelijk een concert waarbij de leerlingen en leerkrachten van de school allerlei dingen doen. Hier konden wij geen nee tegen zeggen. Elke woensdag en vrijdagmiddag na schooltijd hebben we een half uur 'staff choir '. Zo leren we de andere leekrachten ook kennen en voldoen we aan competentie 5 en 6. haha!

In de klas gebeurt er elke dag wel wat. Kinderen die te laat komen, het niet meenemen van zwem- of gymspullen tot het krijgen van een gele kaart. Binnen de school werken ze met 'good to be green'. Dit zijn kaarten die aangeven welk gedrag het kind vertoont heeft. Groen betekent goed. Geel is een overtreding en rood is de regels overtreden. De eerste paar dagen was het erg wennen om te zien hoe snel kinderen soms een gele kaart krijgen. Aan de andere kant helpen de kaarten wel om goed gedrag te vertonen.

En toen was eindelijk het weekend aangebroken. Wat was ik moe. Zaterdag heb ik uitgeslapen en zijn we aan het einde van de ochtend met Lucy meegereden naar Leek. De moeder en zus van Lucy hebben daar een winkel. Ze maken zelf taarten. Super lekker. Lucy heeft geholpen in de winkel en wij zijn Leek gaan verkennen. Een kleine stad, maar superleuk. Marieke en ik hebben gegeten in een Engelse pub. Enige minpuntje was dat we bijna een uur moesten wachten.
Zondag zijn we de hele dag bezig geweest met het schrijven van de sollicitatiebrieven. Een hectische dag, maar het is uitendelijk gelukt.

Maandag begon stage weer. Deze week staat alles in het teken van science. Met year4 gaan we een 'egg-periment' doen. Hoe zorg je ervoor dat een ei niet kapot gaat als je hem laat vallen? Dinsdag zijn we gestart en de kinderen zijn erg enthousiast. Ik ben dan ook erg benieuwd naar het eindresultaat. Hopelijk kan ik enkele foto's maken. Binnen de school hanteren ze regels en is het niet altijd mogelijk om foto's te maken..

Disndag na schooltijd hebben we een gesprek gehad met de socialworker van Lucy. Omdat zij fosterparent is en ons in huis heeft, wilde haar socialworker graag kennis met ons maken en een klein gesprek voeren. Na het gesprek zijn we naar de sportschool gegaan. Ik heb de groeples 'circuits' gevolgd. Het was nog zwaarder dan de week ervoor. Op dit moment erg veel spierpijn...:)

Vandaag was een normale dag. Stage bestaat nog veel uit observeren en het helpen van kleine groepjes. Deze week wordt mijn mentor geobserveerd en ik merk aan hem dat hij gestresst is. Van te voren wordt er niet verteld wanneer ze komen.

Morgen ga ik mijn eerste officiele les geven. De les gaat over de bezienswaardigheden van Europa. De kinderen moeten een bezienswaardigheid schetsen en volgende week gaan ze daar iets verder mee doen. Spanennd, maar ook leuk om de uitdaging aan te gaan en les te gaan geven in het Engels.

In het vervolg hoop ik wat vaker te kunnen schrijven, maar ik kan het niet beloven. Afhankelijk van hoeveel tijd ik 's avonds heb. Toen we vandaag thuis kwamen was er weer een groot pakketje bezorgd. Marieke was weer de gelukkige :) Totaal niet jaloers ofzo...

Voel je niet verplicht, maar een kaartje is altijd leuk om te krijgen, hierbij mijn adres:
70s utton avenue, Silverdale
ST5 6TB, Newcastle-under-Lyme
United Kingdom

Lieve groetjes uit Engeland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Stoke-on-Trent

Melissa

Actief sinds 21 Feb. 2018
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 7129

Voorgaande reizen:

15 Februari 2018 - 20 Mei 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: