Nog 1,5 week - Reisverslag uit Stoke-on-Trent, Verenigd Koninkrijk van Melissa Bouwhuis - WaarBenJij.nu Nog 1,5 week - Reisverslag uit Stoke-on-Trent, Verenigd Koninkrijk van Melissa Bouwhuis - WaarBenJij.nu

Nog 1,5 week

Door: Melissa Bouwhuis

Blijf op de hoogte en volg Melissa

09 Mei 2018 | Verenigd Koninkrijk, Stoke-on-Trent

Weer kan ik zeggen dat de week voorbij is gevlogen. Ik ben mij bewust dat dit een van mijn laatste reisverslagen gaat worden. Nog 11 dagen en dan ben ik terug in Nederland... Nog maar niet aan denken.

Donderdag ben ik na schooltijd direct naar de airport gegaan om daar Mark op te wachten. Ik was netjes optijd, maar dat kan je van het vliegtuig niet zeggen. Ik heb maar liefst 2,5 uur moeten wachten. Vertraging, maar waarom, geen idee.. Gelukkig had ik mijn laptop mee en kon ik wat voor school doen. Tijd goed benutten heet dat. Nadat Mark er eindelijk was rond 19.15 uur zijn we richting Manchester Picaddilly gegaan om daar wat te eten. Ik had van te voren al een trein geboekt, maar door Mark zijn vertraging waren we daar te laat voor. Gelukkig vertelde een vrouw dat we gewoon met mijn gekochte kaartjes de volgende trein konden pakken! Een fijne meevaller!

Rond 10 uur kwamen Mark en ik aan in York. Lopend zijn we naar onze airbnb gegaan. Daar onze spullen gedropt en toen de stad in gegaan voor een drankje! Wat een levendige stad en wat veel leuke kroegjes. Na een cocktail te hebben gedronken weer terug naar de airbnb wat slaap te pakken. De volgende ochtend waren we al vroeg wakker. Dit kwam mede doordat Mark zijn horloge nog Nederlandse tijd aangaf. 9 uur wat betekent dat het in Engeland nog maar 8 uur is. Toch maar besloten om ons klaar te maken. Vrijdags hebben we veel gedaan. We zijn begonnen in een restaurantje met een Engels ontbijt. We hebben de Tower van York beklommen en zijn daarna doorgelopen naar de kathedraal. Wat een groot en mooi gebouw. We besloten naar binnen te gaan en de toren van de kathedraal te beklimmen. Maar liefst 272 trappen. Een hele klim, maar het uitzicht was prachtig!! Na de middag zijn we binnen bij de York Dungeon geweest. Eng, maar ook superleuk! In de eerste kamer werd ik er al meteen uitgepikt en moest ik een of ander slaaf spelen. (altijd ik, hahaha). Aan het einde van de middag hebben we nog een kleine wijnproeverij gedaan. We hebben ons daarna opgefrist en zijn via een deel van de stadsmuren teruggelopen naar de stad om wat te gaan eten. Die avond hebben we afgesloten in BrewYork. De brouwerij van York.

Zaterdag was het een prachtige dag. De zon scheen en voor het eerst was het tijd voor een korte broek of een jurkje. We besloten mee te gaan met de boottocht op het water. Er stroomt namelijk een enorme rivier door York. Op de rivier was ook een roeiwedstrijd. Wat een evenement. Veel mensen op het water, maar ook langs de kant aan het kijken. De boottocht was prima. Door de wind merkte we niet dat we aan het verbranden waren. 's Middags hebben we rond gelopen en genoten van het weer, van elkaar en van York. Zaterdagavond hebben we lekker gegeten in typisch visrestaurant. Hierna hebben we nog door de stad gelopen met een ghost tour. Daarna nog een drankje gedronken in de pub.

Zondag was het weer tijd om naar de airport te gaan. De tijd vliegt, ook dit weekend weer. Om half 1 afscheid genomen van Mark maar niet voor lang. Over twee weken ben ik weer in Nederland. Rond 2 uur was ik weer terug in Stoke. Hier opgehaald door Lucy, Cassie(pleegkindje van Lucy) en Marieke om door te rijden naar de enige echte Pieter Rabbit farm. Dit stond nog op onze bucketlist en kunnen we nu afstrepen. Het grappige is dat er op de boerderij alleen maar ijs wordt verkocht, maar dat mensen toch massaal naar de boerderij toe komen. Zondagavond hebben Marieke en ik geslapen bij Lucy haar ouders en maandag zijn we een hele dag bezig geweest voor school. 's Avonds hadden we een bbq met z'n allen. Iets te laat thuis, maar zeker een geslaagd weekend.

Dinsdag weer gewoon naar stage. Een normale dag. 's Ochtends gingen we naar de high school om daar een computerles te krijgen. Verder is er dinsdag niet veel gebeurt. Eenmaal thuis was ik zo moe dat ik er al optijd in lag.

Vandaag heb ik wiskunde gegeven. Marieke en ik zijn deze week verantwoordelijk over de wiskunde lessen. Symmetrie staat centraal. Normaal ben ik nooit zenuwachtig maar dit keer ging mijn mentor mij observeren en dit kon ik aan mezelf merken. Wat was ik zenuwachtig. Uiteindelijk was het nergens voor nodig. Een leuke, actieve les. Mijn mentor gaf goede tips, maar gaf ook complimenten. Super blij mee! Hopelijk gaan de lessen van donderdag en vrijdag ook goed.

Nog anderhalve week te gaan. Het is bijna niet te beseffen hoe snel het is gegaan. Ik heb gemengde gevoelens. Aan de ene kant wil ik naar huis om iedereen weer te zien en in mijn eigen bed te slapen, maar aan de andere kant ga ik de kinderen op mijn stage onwijs missen. Wat een avontuur is dit! Onwerkelijk af en toe wat Marieke en ik samen allemaal hebben gedaan. Ook dat ga ik missen. De fijne gesprekken samen met Marieke. Moet oppassen dat ik niet nu al afscheid ga nemen.

Ik heb mezelf voorgenomen om nog extra te gaan genieten van de ander halve week dat ik hier nog ben. Er staat dit weekend nog een uitje naar Wales gepland, als het weer mee zit, en volgende week gaat er ook nog genoeg gebeuren!

Volgende week zal ik mijn laatste verslag schrijven vanuit Engeland en dan zal er denk ik nog eentje volgen als ik weer terug ben in Nederland.

Voor nu stop ik en ga ik nog GENIETEN van mijn tijd hier in Engeland. Voor ik het weet is er weer een week voorbij en moet ik afscheid nemen.

Tot snel!
Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Stoke-on-Trent

Melissa

Actief sinds 21 Feb. 2018
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 7112

Voorgaande reizen:

15 Februari 2018 - 20 Mei 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: